Ugrás a fő tartalomra

Autó klíma tisztításom házilag

Az autó klíma elvi működése :

A tavaszi időszakban javasolják a klíma tisztítását,van aki fizet érte (nem is keveset) és van aki házilag nekiáll megoldani. A tisztítás lényege a képen úgynevezett Evaporátor (radiátor) gombátlanítása fertőtlenítése,ez nem tesz jót a szervezetünknek amikor a levegő befújó csöveken bejutó hideg/meleg levegővel az utastérbe kerülve belélegezzük.

Viszonylag egyszerűnek tűnik a rendszer tisztítása : veszel egy bombát (kiakasztós klíma tisztító spray) beteszed a hátsó ülés elé,belső keringetésre kapcsolod a klímát,az ablakokat felhúzod és beindítod a motor hogy üzemeljen a klíma max. fordulatra állítod a ventilátort és így hagyod kb. fél óráig!


Az a gond ezzel hogy nem 100%-os! 
Miért pl. nálam tavasszal  pollenszűrő cseréjekor vettem észre hogy nem működik a belső keringetést állító ajtó motorja (ennek javításáról majd írok pár sort) és állandóan a külső levegőt szívja a fűtő motor,ebben az esetben nálam pont semmit nem ért a bombás megoldás! 
Kiszedtem a pollenszűrőt szemügyre vettem a környékét :


Látszólag szép állapotban van,alul (piros nyíl)található egy leejtős kialakítás ezen távozik a keletkező kondenzvíz,ezen a részen (miután) ecsettel kifelé legyezve egy jó maréknyi szemetet össze szedtem elkönyveltem hogy nem is olyan tiszta a téma mint aminek látszik. Óvatosan kell matatni nehogy megsérüljenek a radiátor lamellái! A söprögetés után kíváncsi voltam hogy kifolyik-e a kondenzvíz,erre a tesztre kb. fél doboz féktisztító spray-t fújtam bele,(hogy miért ezt,mert ha dugulás van akkor pár perc alatt szagmentesen elpárolog) de szerencsémre szépen kicsurgott a kocsi alá és ott párolgott el!
Időközben tudomásomra jutott hogy sokkal hatásosabb megoldás gombátlanításra a klíma tisztítóhab.



Ehhez kapunk egy csövet amit a szellőző rostélyokon keresztül bedugva lehet feltölteni habbal a csőrendszert. Ez sem olyan vidám megoldás,van akinek a rádió készülékébe folyt és tette tönkre,van akinek a szellőzőcsövekben marta szét a szigetelő szivacs réteget. 
Ezekből kiindulva saját elgondolásom szerint : Befújtam a pollenszűrőnél a radiátorra egy 5-7 cm-es réteget,becsuktam a pollenszűrő ajtót (pollenszűrő nélkül :) ),a fűtő motort 1-es (legkisebb) fokozaton 10-15 másodpercig járatva befújattam a levegőcső rendszerbe,majd újra ugyanezt végig csináltam másik fújási irányba állítással(szerintem ez csak a radiátor mögötti részekre nyomta be a habot),gondoltam elég lesz,nem kockáztatok rádió és egyéb elektronika beázást.
A hab pár perc alatt folyékony löttyé alakul és a kondenzvíz kivezetőn távozik,ami meg is történt! :)
A tisztító hab kellemes illata több héten át érezhető amikor megy a klíma! Léteznek komolyabb beavatkozások is pl. az ionizátoros fertőtlenítés komolyabb összegekért..

  

  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Opel Astra G TID Computer házilag

Csináljunk fedélzeti számítógépet a középső dátum kijelző TID-re.A feladat nem egyszerű,de nem is olyan vészes,aki barkácsolt már legalább 10 alkatrészből álló elektronikát annak talán nem lesz nagy kihívás.Alap Arduino kezelés nem árt hozzá! Egy lelkes Brazil programozó készítette,a program portugál nyelven íródott,az alul letölthető változat menü rendszerét angolra fordítottam,még nem végleges!  Mit tud a Board-computer (későbbiekben BC): A menük sorban : Dátum       : év/hónap/nap Autonomia    : a pillanatnyi sebesség és üz.fogyasztás alapján kiszámolja a tankban lévő üzemanyaggal még megtehető utat. Akkumulátor : az aktuális akku állapot,min. és max. érték kijelzés Távolság     : az elindulástól számított út távolsága,az összes megtett út távolsága. Fogyasztás   : pillanatnyi,km/h,átlag,liter/km adatok. Sebesség     : pillanatnyi,átlag,maximum,?. Az építéshez szükséges anyagok: 1x Arduino Nano (vagy más kompatibilis változat) 1x lyukacsos próba panel 6x ell

Opel Astra középső Triple Info Display röviden TID buherálása

Az Opel két soros idő,külső hőmérséklet és a gyári rádió információs kijelzője. Ugyan azt a kijelző panelt rakták Astra G,Corsa C,Tigra,stb. modellekbe. Több cikkszámon is megjelent valószínűleg több cég is gyárthatta : - 009133265 Siemens 5WK70007 KZ: "AL" - 09133266 002419386 96.598 Valeo KZ: "AZ" - 90560091 Siemens 5WK7454 - 024461075 KZ: "WA" - 90562546 002419386 96.598 Valeo - 24418957 96598 Borg - 24461517 317099190 98.496 BORG Eltérések is akadnak közöttük,egyes gyártóktól kikerült olyan kijelző amin a két gomb nyomva tartásával egyfajta diagnózist lehetett elindítani ami az aktuális sebességet is kiírta. Előfordulnak olyan kijelzők amik gyárilag blokkolva vannak tehát csak az idő a hőmérséklet és a dátum kijelzést jelenítik meg. Ezeket a gyári célműszerrel (pl.Op-com) ki lehet kapcsolni. A gyárilag beépített rádió az alsó sorban jelezi ki az éppen aktuális menü vagy rádió állomás nevét. Sokan nem elégedtek meg ezen rádiók tudásával így lecserélt

Opel Astra G közép box kiszerelése

A közép box kiszedése : először is a rádió keretet kell eltávolítani amit középen egy torx csavar tart ,plusz be van pattintva,érdemes az elektromos csatlakozót és az antennát is kivenni mert útban lesz. A keret alatt mindkét oldalon található 2.db. torx csavar. Az alsó szivargyújtó burkolat lepattintásához nagyon jó szolgálatot tesz a békebeli hűtőszekrény jég vakarója. A hamu tartónál is 2.db. csavar rögzíti, a szélsők. Az irat tartó kiszedése : A fűtés szabályzó konzol kiszabadítása még türelmes embernek is elég nehéz,a bovdenek ki akasztása egyenesen ki akasztó (nagyon mérges lettem rá). Ennek kiszedése után kivehető a középső műanyag burkolat. Sok sikert és törésmentes kiépítést!